Barnebarnet skyter med buen hun fikk i dåpsgave:)

mandag 5. april 2010

Oppsummering...uke 14

Begynnelsen på uke 14 og slutten på en fin påske!
I mine studier av sosiale medier..har jeg laget meg en blogg, twitret, formet min egen startside igoogle..

skaffet meg ulike feeders, jeg har lekt med bilder på picasa og brukt flickr. Vært innom podcast og og delt musikk og video fra youtube. Facebook har jeg vært på et par år og syntes twitter er mer givende for tiden:)
Google kartsøk har jeg lagt til min startside og som arkeolog er jeg van ved å søke på kart både for avstand ved kjøring og for nærmere søk av kulturminner. Er flittig bruker av Askeladden. Digitalt fortalt har jeg holdt på med et års tid og var ivrig på å legge inn historier om gjenstander vi har på Godøy Kystmuseum...og flere kommer! Og Frøydis lærte meg å forkorte lenker jeg f eks skal legge ut på Twitter; bit.ly/ copy og twitter:-) og på min bloggside har jeg lagt til flere gadgets. Google doc har jeg prøvd meg på men skal prøve meg mer, likeså med Wiki hvor jeg tittet over skulderen når Tone og Frøydis etablerte Berlinsiden, men må nok prøve det selv også. Og i morgen mellom jernalderundervisning og dugnadsmaling på kvelden blir det forsøk på mashups og apier!

1 kommentar:

  1. Du har gjort masse! Flink, flink:-) Dette var ei fin oppsummering. Du viser til at du bruker flere av "tingene" i hverdagen, og det er jo flott! Ikke alt er tidstyv, mye er også tidseffektivisering.

    Mvh Frøydis

    SvarSlett

Søk i denne bloggen